Trekker kenteken ''Geen uitzonderingen''
Alle trekkers met een minimale spoorbreedte van 130 centimeter en een minimale snelheid van zes kilometer per uur zijn per 1 januari 2017 kentekenplichtig. Dat schrijft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu. De regering blijft dus bij haar standpunt over kentekening.|
Trekker kenteken ''Geen uitzonderingen'' (tractorfan.nl)
Alle trekkers met een minimale spoorbreedte van 130 centimeter en een minimale snelheid van zes kilometer per uur zijn per 1 januari 2017 kentekenplichtig. Dat schrijft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu. De regering blijft dus bij haar standpunt over kentekening. |
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden kenteken , milieu , eu , trekkers en structuur geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
tractorfan.nl/topic/92429/
We zijn hier al jaaaaaaren topics aan het maken over trekkercertificaten, trekkerrijbewijzen, apk`s uitzonderingen, ingangsdatums, ... en niemand die precies weet hoe de vork in de steel zit.
1 PDFje kan al veel duidelijkheid scheppen maar dat is natuurlijk weer politiek denk ik dan. Dit pdf je kan mr Tinus dan mooi op de homepagina van TF zetten.
en dan ook aan de voor en achterkant of alleen voor?
en de kenteken moet dan ook nog eens verlichting hebben?
- Een zelfrijdende mengwagen, die nooit van het erf af komt?
- Een oude mb-trac met opbouwspuit, die 8x per jaar over de weg moet rijden
Is hier ook een kentekenplaat verplicht op?
Of zal het in de praktijk zo zijn da iedereen gewoon met witte platen rijd en daarmee toch 45 rijd?
hoe gaat de RDW kijken of de trekker wel jou eigendom is
en hoe ga je dat bewijzen
ik heb namelijk een trekker uit 2005 zonder papieren of bon
Gaat lekker zó....volgens mij mogen we straks niet meer op de weg met langzaamverkeer.
tractorfan.nl/topic/92831/
Ja oom agent zei dat het zicht in de dode hoek word belemmert.En mag niet meer dan 1 meter vanuit de vooras uitsteken.En als de voorlader omhoog staat ....dan krijg je een dode hoek.En dan nog de klem of aanbouwdeel .....Die kun je bij bochten nemen een andere passant mee raken.
Een fronthef kan nog net.Maar een frontmaaier van 3 meter breed mag je ook niet in de fronthef over de weg verplaatsen.Het is maar dat je het weet.
Misschien worden de regels hierbij nog aangepast ,want heb uitgelegd dat je een voorlader niet 123 op de wagen kan leggen.Dan moet je andere aanpassingen gaan uitvoeren en dat word niet gemakkelijk.
Je hebt gelijk .Maar iedere boer is een individu op zich.Meestal zijn boeren het niet met elkaar eens, en daarom kan er helaas ook nooit een vuist gemaakt worden.Kijk maar naar melkprijs ,kalverprijzen,en alle overige andere nutskosten waarbij wij allemaal ingemaakt worden en met de rug tegen de muur staan.De schouders nog eens omhoog ...een zucht ......en daarna weer hardwerkend met krakende hersenen doorgaan .
Reken maar, dat menig hoog bij zichzelf opziende 'moderne melkveehouderij-ondernemer' momenteel mooi met de bek vol tand.... ehhh,... tandehhh,.., ehhh,... tandwielen (Tractorfanforum blijft een technisch forum hè
Nee, dan is wat die beide halve gare dames (van filmpje Prikkebord) bedacht, gepromoot, tot op het bot toe verdedigd, en uit-en-treure uitgelegd hebben heel wat beter ondernemerschap. En let wel, zij, die denken gek genoeg te zijn de melkveehouderij naar hogerop te veranderen zijn juist de personen die het ook doen!
Hulde aan deze halve garen. Geniaal.